Hikayeyi biz mi seçmeliyiz ?
Dragon Age,Mass Effect,Bauldur's Gate gibi RPG'lerde seçimlerimiz hikayeyi etkiler bir nevi hikayeyi biz seçmiş oluruz. Skyrim veya çoğu MMO'larda hikaye önceden verilmiştir,biz sadece küçük değişiklikler yaparız.Bazı oyuncular hikayenin değiştirilemez olması gerektiği herkesin aynı hikayeyi
yaşaması gerektiğini savunurlar.Lakin ben bu seçimde diğer oyuncularla hemfikirim.Bir RPG dinamik olmalı,seçimlerimiz ile şekillenmesi gerektiğini
savunuyorum.
Karakter kim?
Aynı şey karakter içinde geçerli.Kimi oyunda karakterimiz özgürdür.Ne olucağını,kim olucağını kendi seçer.Ama genelde karakterin görevi bellidir. Dünyayı kurtarır,ejderhayı öldürür gibi. Bazen kendimce karakterin o dünyada tamamıyla özgür olması gerektiğini düşünüyorum.
Peki ya son ?
Oyunun sonu nasıl olmalı da yukardaki sorular gibi aslında.Sonu biz mi belirlemeliyiz ? Yoksa son hikayeye bağlı kesin bir son mu olmalı? Aslında sonda biraz insiyatif kullanmak çok daha hoş olurdu.Kendi fikirlerim bu şekilde sevgili okurlar. Sizin fikirlerinizi duymak isterim.
Harika dusuncelere sahipsin acikcasi uzun uzun dusundum soylediklerini ve ben sana sonuna kadar katiliyorun ancak sunu da bilmelisin ki bitirmesi gunler suren oyun olan skyrim`i bitirdikten sonra lan acaba surda soyle yapsaydim nolurdu dusuncesine saplanip gunlerce bir daha bitirip peki soyle yapsaydim demesi de var ki bu oyunu yillarca oynasak butun senaryolari goremeyiz diye dusunuyorum bi yonden senden ayriliyor fikrim asiri fazla olmasa da 1 2 yerde insiyatif kullanilmali. siteniz harika basarilarinizin devamini dilerim
YanıtlaSilOyun severlere iyi vakit geçirttiğimizi görmek bizi çok sevindiriyor.Dediklerinizde doğru,zaten tahmin edebiliceğiniz gibi bu çok göreceli bir kavram.Bu yüzden isteklerimizin hepsi tek bir yerde birleşemiyor.Umarız hepimizin istediği ve beklediği tarzda oyunları gelecekte görebiliriz.
YanıtlaSil