2 Aralık 2013 Pazartesi

Korsan Suikastçi : Assasin's Creed IV Black Flag

mücahit coşkun | 11:47
   "Denizleri kontrol etme savaşı 1703 yılında Utrecht   antlasması'nın imzalanıp barışın ilan edilmesi ile sona erer.korsanlar ortada kalkmıstır çünkü bunca zaman devletlerden aldıgı para karşılığında diğer devletlere saldırmışlardır.büyük felaketler yaşanmaması için birleşmek zorunda kalırlar (tabiki de açlık değil korsan dediğin gemisinde topu tüfeği eksik etmez) böylece tarihteki ilk din dil ırk ayrımı olmayan topluluğu oluşur.korsanların sayıları artmıştır artık,devletlerin donanmalarından saklanabilecekleri bir yer bulmaya çalışırlar ve karayipler'e yerleşirler. Buralarda şehirler, sığınaklar kurarlar. Assassin's creed'in asıl konu aldığı savaş olan tapınakçılar ve suikastçılar arasındaki savaş ise devam etmektedir. Tapınakçılar, suikastçıları alt edebilecek gücü ele geçirmek için karayipler'e gelirler. " 



Ben Korsan Degilim, Assassin’im…

   Oyunumuzun ana karakteri karizmanın sanal boyutu Edward Kenway, AC3’teki ana karakter olan Connor’ın dedesi. Oyunun başında para kazanma peşindeki bir korsan olan Edward gelişen olaylar sonucunda bir suikastçıyı öldürüp yerine geçiyor rol yapıyor ama tabi ki olay uzun sürmüyor.


JackDaw

   Oyunun başrolü bence bu gemi... Herneyse. Jackdaw, Edward Kenway'in gemisi. 60 metre uzunluğunda, 26 tane yelkene ve 56 adet topa sahip.Ben adını Uçan Suikastçı koydum sizde isimler koyun arka tampon yazıları yazdırın.Gemi farklı silahlar ve malzemelerle güçlendirebilecek ama bu güçlendirme için para gerekicek birde malzeme bulabiliyorsanız güçlendirin ve de unutmadan hepimizin küçükken kâğıtla kitabla hic olmadı elimizle yaptığımız denizci dürbünü var.gemiyi son hızla adalara götürürken dümeni bırakıp etrafı incelemek gibi delilikler yapabiliyoruz. 


Nerde O Eski Assassin’s Creed’ler…

   Oyun seriden dahada koptu benim için olmadı tam not alamadı..Abstergo Entertainment studyolarıda hos olmuş  Assassin’s Creed’te kendi gözümden oynamak garip geldi.Rebeccayıda bir tek ben gördüm sanırım halisülasyonlar bunlar hep.


Deniz Savaşları Ve Ötesi!

   Oyunu oynarken benim gibi gaza gelmemenizi önliycek şeyler anlatıcam oyuna söyleyecek hiç kötü sözüm kalmadı gibi hele ilk gemi savaşlarından sonra yada gecenin bir yarısı aniden kopan fırtınanın devasa boyutta dalgalar yaratması youtubedan açtığınız Karayip Korsanları müziğiyle çok iyi gidiyor hele oyuna dalıp gittiğinizde gemiye hasar veren her topu sizde hissediceksiniz dahada dalıp giderseniz ‘‘Açılın Bre Gavurlar!’’ diye çığlık atabilirsiniz yapmayın gece yarısı komsular kapıya geliyor.hele travel speed özelliği gemiye dışardan bakıyorsunuz tayfanın söylediği sarkıları duymak güven kazandırıyor benim gibi yanlış tarihte doğduğuna inanan 16. ,17. ,18. Yüzyıllar arası dogması gerektiğini düşünen hatta italya’da esir düşen korsan yoldaşlığına yardım ederken tanıştığınız ‘‘Sofia’’ isimli kadınla evlemeniz gerektiği düşünüyorsanız oynayın çıkmayın denizden vurun parçalayın gemileri yağmalayın korsansınız siz.Speed Travel özelliğinin gemiyi çok hızlandırdığında söylemeliyim.


Bir Degisik Açık Dünya Haritası…

   İşlevide Boyutu da önemli olmayan bir haritadan bahsediyoruz her ne kadar büyük yapmış olmalarına rağmen haritanın ölçeği düşürülmüş AC 3’te iki nokta arası 200 metreyken burda 40-50 metre bahsettigim harita kara haritası tabi karayipler burası Heryer Deniz, Heryer Korsan, Diren Jack Sparrow. 

Oyun Fiziginin Okyanussal Boyutları…

   Hazır Jack Sparrow demişken oyunda her gördüğüm sey bana Karayip Korsanlarını hatırlattı.Örnegin sudan karaya çıkarken Edward’ın Jack Sparrow gibi delice koşması yada o yan yan giden yengeç topluluğu.Herneyse.Oyun motoru (AnvilNext) harika seyler yaratmıs dalgaları örnek verebiliriz köpürmeleri hatta gemiye dolan su hiç olmadı ekranın koşarken sallanmasıda bi gelişme.Daha anlatmak isterdim ama oynamak isteyenlerin hevesini kaçırmayalım kendileri görsün.

Buda Edward Kenway'in Bir Anısı
   Zıpkınla köpek balığı avına çıkmıştık.Lodos yelkenleri paramparça ediyordu.Bir sürü ıskalamadan sonra zıpkınımız bitti ama balık ölmedi. "neyse geri dönelim çocuklar." dedim. gemiye çıkınca mürettebattan birileri "bir dahaki sefere yakalarız kaptan." dedi. teselli edildim. mutlu oldum. İnsanın mürettebatı gibisi yok.böyle de bir oyun işte.
TRUE STORY

Uplay Fiyatı:   €49.99
Steam Fiyatı: $59.99 
Origin Fiyatı: €49.99 
Playstore Fiyatı: 60,00TL






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Deneyimli Oyuncu'nun Blogu © 2013. All Rights Reserved | Powered by-Blogger

-