League of Legends 27 Ekim 2009'da açılmış
bir MOBA türü oyundur.Türkçe anlamı Efsaneler Ligi olan bu oyunu Riot
Games piyasa sürmüştür.
Oyunun ilk haritası Warcraft III haritası
olan Defense of the Ancients örnek alınarak yapılmıştır. Oyunun baş tasarımcısı
Defense of the Ancients (Dota) haritasını tasarlayan Steve Feak'dir.
SİHİRDAR VADİSİ
Başlıca League of Legends haritası olan
Sihirdar Vadisi çoğu oyuncunun bir numaralı tercihidir. Sihirdar Vadisi'nde beşer
şampiyondan oluşan ikişer takım üç koridorda ve çeşitli güçlendirmelerle
tarafsız oyun hedeflerinin bulunduğu geniş bir ormanda karşılaşır. Bu
alanın özellikleri koridorda geçen uzun
süre ve büyük çaplı takım çatışmalarıdır.
Oynanış
Sihirdar Vadisi'nin olağanüstü basit bir
amacı vardır: Rakibin merkezini yok etmek. Bunu başarmak için,
şampiyonların mevcut üç koridordan birinde ilerleyerek, saldırılarında
rakibi yenmeye çalışmasıdır. Rakip takımın bölgesindeki her koridor, bir
dizi kule tarafından korunur; kuleler merkeze(nexus) ne kadar yakınsa
o kadar güçlüdür. Ayrıca bir koridordan rakibin üssüne girebilmek için,
o koridordaki bütün kuleler sırayla yok edilmesi gerekir. Takım
arkadaşlarıyla işbirliği yapmak zaferi en kolay haline getirir çünkü
şampiyonların kendilerini bir düşman pususunun ortasında bulması hiç
beklemediği bir anda olabilir.
Uğursuz Koruluk
League of Legends'a eklenen ikinci harita
olan Uğursuz Koruluk'ta, üçer şampiyondan oluşan iki takım, iki
koridorda mücadele eder. Şampiyonlar Sihirdar Vadisi'nden daha çok
altınla başlar, böylece oyun hızlı ilerler ve sık sık takım çatışması
çıkar. Koridorların arasında, haritanın ortasında kalan tek bir orman alanı
vardır. Bu alandaki ele geçirilebilen sunaklar, tarafsız hedefleri ele
geçirmek için mücadele etmeyi ve sık sık baskın yapmayı teşvik eder.
Oynanış
Uğursuz Koruluk haritası, iki
koridor/iki orman yapısı sayesinde daha hızlı üçe üçlük çekişmelere
olanak sağlar. Koridorlardan biri kıvrımlı, diğeriyse düzdür. Haritada
yer alan çok sayıdaki tarafsız canavar kampı ve geniş ormanlık alanlar,
pek çok takım çatışması fırsatı da yaratır. Sadece üst hattan ulaşılabilen
üst orman, yüksek ödüller veren canavarlar içerir ve ormanda
rastgele karşılaşma ihtimalini arttıracak şekilde bir yapıya sahiptir. Aşağı
orman, ortada dar bir alanı kaplar ve rakipleri daha fazla sıkıştırma fırsatı
sağlar. Uğursuk Koruluk'un diğer özelliklerinin arasında, yeni Mühür
canavarları ve verdiği destekle aşağı ormanı kısa süreliğine görünür kılan
bir canavar da vardır.
Sonusuz Uçurum
Bu modu League of Legends oyuncuları
bulmuştur. (''All Random All Mid''-ARAM)
oyunundan ilham alan Sonsuz Uçurum'da, beş şampiyondan oluşan iki
takım tek bir koridor üstünde karşılaşır. Sihirdar platformu şampiyonları
iyileştirmez ve sadece şampiyonun öldükten sonra alışveriş yapabilirsin.
Bu şekilde takım çatışmalarına odaklanan, saldırgan, heyecanlı bir oyun ortaya
çıkar.
Oynanış
League of Legends'daki bir koridorlu
twk karşılaşma alanı olan Sonsuz Uçurum'da, köprünün her iki ucunda iki
üs yer alır. Köprü iki kule ve bir inhibitör tarafından
korunurken, merkez bir çift kule tarafından savunulur. Amaca doğrudan
gitmeyi engelleyen tarafsız bir bölge olmadığı için, Sonsuz Uçurum tüm
haritaların içinde en sık ve en şiddetli takım savaşlarına sahne olur.
Kristal
Kayalık
Dominion oyun modunun haritası Kristal
Kayalık’tır.Bu haritada beşer şampiyonda
oluşan ikişer takım, bir dizi noktaları ele geçirmeye çalışır.Bu noktaların
çoğunu ele geçirmek karşı takımın merkezine yavaş yavaş hasar verir.Rakibin
merkezi yok olduğunda sonuç : Zafer!
Oynanış
Kristal Kayalık'taki hedef noktaları, takıma özel
kuvvetli güçlendirmeler barındıran tarafsız
bir alanın çevresine daire şeklinde dizilmiştir. Her takım haritanın
ortasındaki güçlü Fırtına Kalkanı'nı
alabilir. Ayrıca maç boyunca takıma görevler
verilir. Bu görevleri yaparak tüm takıma önemli güçlendirmeler kazandırılabilir.
Ben yeni yazar Cenker. Bir daha ki yazıda görüşürüz..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder