28 Nisan 2014 Pazartesi

2. Dünya Savaşında Karanlık Günler : The Saboteur

mücahit coşkun | 09:49
   2. Dünya savaşı sıralarında İrlandalı bir karakteri yönlendiriyoruz. Karakterimiz Almanya'nın işgal ettiği Fransa'nın işgalden kurtulması için büyük bir mücadele veriyor...
   Oyunu hiç bilmeden sadece bir arkadaş önerisi ile başladım. Oyun açıldığında siyah beyaz bir ekranla karşılaştım.(İçimden oyun harbi çok mu eski diye geçirmedim değil...). Oyunda ilk görevi tamamladıktan sonra ekranın siyah beyaz ve sadece kırmızı renklerin yoğunlukta olmasının sebebi Nazilerin o yıllarda Fransızlar için ne kadar çok zorluk çıkardığını temsil ediyormuş. Güzel bir özellik olmuş.
   Oyun tabi ki tamamen siyah-beyaz ilerlemiyor. Fransa'nın sokaklarını Nazilerden kurtardıkça etraf renklenmeye başlıyor.

   Oyun birkaç oyunun Birleşimi gibi. Örneğin Assasin's Creed oyunun da ki gibi çatılara,kulelere,binalara tırmanabiliyor, saklanma noktalarından yararlanarak askerlerden kurtulabiliyoruz.


   Oyun birkaç oyunun birleşimi gibi demiştim bu konudan biraz daha bahsedeyim. Oyunda öldürdüğünüz askerlerin kıyafetlerini alıp asker numarası yapabiliyordunuz. Bu özelliği ilk olarak Hitman oyununda görmüştüm bu oyuna da eklenmesi zevk katmış.
   Oyunda ki araç çeşitliliği gayet yeterli olmuş. Neredeyse Mafia oyununda ki gibi araçları kullanması gerçekçi ve zevkli. Oyunda araçlara parçalar ekleyerek daha sağlam ve hızlı olmasını sağlayabiliyorsunuz. Araçları kullanırken en sevdiğim özelliklerden biri radyoydu. Oyunun müzikleri gayet uyumlu ve güzel olmuş.


   Yazının başında oyunun türünden vs. bahsetmeyip direk oyunun içeriğine daldım. Oyun bir Sandbox. Açık bir dünya da gezinebiliyorsunuz. Gayet büyük bir haritası var. Sandbox oyunlarında dolaşmaktan hoşlanıyorsanız bol bol gezebileceğiniz büyük bir harita var.
   The Saboteur da Mücadelenizi tek başınıza vermiyorsunuz elbette. Size destek olabilecek kişilerle konuşup görev alarak isyanın daha da büyümesini sağlıyorsunuz. Başınız sıkıştığında bazı isyancı arkadaşlarınızı size destek olması için yanınıza çağırabiliyorsunuz.

   Tam olarak bir para sistemi olduğu söylenemez. Görev yaptıkça, düşman araçlarını,malzemelerini yok ettikçe puan benzeri şeyler kazanıyorsunuz. Bu puanlarla silahlar,araç parçaları,yükseltmeler alabiliyorsunuz.
   Oyunda çok ince ayrıntılarda konulmuş örneğin bir Nazi askerinin önünde Fransız bir sivili istediğiniz kadar canice öldürün tepki dahi vermiyor.(Bug da olmuş olabilir bende ama en az 10 kez yaşamışımdır bu olayı).


   Umarım oyunun ağır fanatik severleri yoktur. Çünkü oyunu bayağı başka oyunlara benzettim. Bunlar sadece benim görüşlerim.
  Oyunu oynayıp bitirdikten sonra Oyun-Çeviri tarafından hazırlanmış Türkçe yamayı fark ettim. İsteyenler oyunu Türkçe olarak ta oynayabiliyor. İyi oyunlar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Deneyimli Oyuncu'nun Blogu © 2013. All Rights Reserved | Powered by-Blogger

-