9 Şubat 2014 Pazar

Pasaportunuz ?: Papers, Please

mücahit coşkun | 10:08
   Soğuk savaş distopyalarını sever misiniz? Peki ya beklenmedik olayları? O zaman Papers Please tam size göre bir oyun.Oyunda bir sınır memurunun görevini devralıyorsunuz.
   Amacınız sınırdan kimin geçip kimin geçemiceğini belirlerken aynı zamanda ailenizi geçindirmek.Dört aile ferdinizin tüm ihtiyaçlarını az bir maaşla karşılamaya çalışıyorsunuz. İşlemini hallettiğiniz her insan için belli bir ücret alıyorsunuz.



   Hikaye ise Rusya tarzı Arztotzka adında bir ülkenin kötü zamanlarında geçiyor.Terörist saldırıları,kaçakçılar hepsi sınırdan geçmeye çalışıyor sizin göreviniz bunları durdurmak.
Tabii ki herkes kötü değil masum insanları bunlardan eleyip geçmelerine izin vermeniz gerekiyor.İlerledikçe ihtiyaçlar artıyor,sınır denetimi sıklaşıyor.
   Çok değişik bazı olaylar yaşanıyor,inanın anlatmak isterdim ama oyunun tüm zevki o değişik olaylarda.Burda oyunu biraz eleştirmek gerekirse, oyunun amacı oyuncuya bir zevk vermek
değil.Bir kaç sosyal mesaj var,verilmek istenende bu sanırsam.Oyun çok tekdüze,herşey belgeleri damgalamakla geçiyor.Bu bir yandan iyi çünkü o memurun bu tekdüze hayatını gözlemliyoruz.
Oyunun geçtiği ortam çok iç karartıcı.Yinede unutmamak gerekir ki bu oyun bir distopyayı anlatıyor ve amacı içimizi karartmak.


   Eğer yukarıda saydığım dezavantajlardan (En azından benim için) bıkmadan,sosyal mesajı almak isteyerek oynıyacaksanız ve distopyaları seviyorsanız,bu oyun tam size göre.Ama yok ben bunalıma
gelemem diyorsanız daha iç açıcı oyunlara yönlendirmek isterim sizi.

2 yorum:

  1. hocam elemanda pasaport yok yaşasın artzoska diyor denetleme modu ile denetle diyor ne yapmam lazım takıldım kaldım

    YanıtlaSil
  2. hocam elemanda pasaport yok yaşasın artzoska diyor denetleme modu ile denetle diyor ne yapmam lazım takıldım kaldım

    YanıtlaSil

Deneyimli Oyuncu'nun Blogu © 2013. All Rights Reserved | Powered by-Blogger

-